zaterdag 18 december 2010

100% HOME-MADE

Ik ben weer even lekker bezig geweest met het maken van kerstdingetjes voor in huis en een paar cadeautjes.
Als eerste deze kerstlaarsjes...die had ik gezien bij Gepke van Rosa-Dotje. Ik heb ze uiteraard weer ietsje veranderd maar het idee is het zelfde.
En de eucalyptuskrans uit de vorige Ariadne at home...maar ik kan je vertellen dat is eenmalig. Die krans zat zo in elkaar hoor...geen probleem maar nu begint hij in te drogen en vallen de blaadjes af en toe naar beneden. En die sterren die hun gemaakt hadden...dat was helemaal een drama. Elke kleuter leert in groep 1 hoe je die moet vouwen maar ik kan het niet (heb vast andere talenten) daarom hem ik ze maar van vilt gemaakt.
Voor een paar mensen heb ik dit doosje met waxinelichtjes gemaakt i.p.v. een kerstkaart.
Het idee komt van de tutorial van willy
En van mijn vriendin kregen we ook een zelf gemaakte kerstcreatie, een tasje met daarin een taartpunt met kerstchocola.
Tussendoor gingen we nog op verjaardagsvisite bij mijn nichtje Ilse, voor haar maakte ik deze kaart. Het idee kwam van Kim Piggott 

En dan even wat anders....is het bij jullie ook zo wit buiten?
Echt het kwam gister als wattenbolletjes uit de lucht dwarrelen echt niet normaal meer zoveel, en ze zeggen dat het vanacht weer gaat sneeuwen (nee hè, niet nog meer!).
Voor mijn dochter kan het niet gek genoeg, uren kan ze zich vermaken buiten.
Vlak bij ons huis staan een paar bergen (door de kinderen Teletubbie bergen genoemd) en daar kan je heel erg leuk vanaf glijden met je slee... Als je niet beter wist zou je denken dat deze foto's in oostenrijk gemaakt zijn haha.
Ons sneeuwengeltje!
Beetje koud en nat in de sneeuw maar dat maakt Myrthe niets uit.


17 opmerkingen:

  1. Die schaatsjes zijn leuk he! Ik zag ze vorige week ook bij Gepke en ik was ook meteen verkocht. Die van jou zijn ook heel erg leuk geworden!

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat leuk die kids in de sneeuw, en wat veel leuks heb je op je blog staan

    Schattig die laarsjes heb je ze zelf in elkaar gefreubeld!!!


    Heb ook een krans gemaakt van ecalyptus, nou ik ben benieuwd helang die van mij goed blijft.

    Liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk die Teletubbiebergen bij je huis, zeker als er een dik pak sneeuw ligt. Groetjes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk die laarsjes, je kan wel een handeltje beginnen met al je zelf maak creaties. Hier ligt ook een laagje sneeuw mooi om te zien hoor maar als je er door moet vind ik het wat minder.
    Fijn weekend groetjes Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vind ik die doosjes met waxinelichtjes leuk!!! Heel mooi gedaan!
    De vilten sterren zijn prachtig, laat die andere sterren maar voor wat ze zijn.
    Wat een plezier voor de kids met dit weer én dan nog bergen in de buurt!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo jij bent lekker aan de knutsel geweest zeg. erg leuk allemaal..ja heerlijk he die sneeuw. mitchel is ook niet binnen te krijgen en viel al snel voor de tv in slaap. 12 jaar maar dan toch nog wel klein
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och wat heb je toch weer een prachtige dingen gemaakt Sas! Dat ziet er zo gezellig en lief uit!

    Ja heerlijk hoor die sneeuw (als je er niet met de auto of fiets uit moet hihihi)! De foto's zijn geweldig!

    Liefs, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Sas, wat heb je dat leuk gedaan! Ik vind ze helemaal enig! Toevallig heb ik van de week witte boa gekocht want dat leek me ook zo enig. Al je andere creaties vind ik ook erg mooi! Wat ben je heerlijk beziggeweest. Groetjes, Gepke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is midden in de nacht maar ik moest zo lachen om die sterren, ik ben goed met scrappapier maar de rest ...... Inderdaad kleuterniveau. De laarsjes zijn schattig en de foto's van de sneeuw prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooie creaties...en wat een heerlijke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. WAT HEB JE MOOIE DINGEN GEMAAKT.
    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige creaties. Je bent heerlijk bezig geweest.

    Fijne zondag.
    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je een leuke laarsjes gemaakt Saskia en wat jammer dat je Eucalyptuskrans zijn blaadjes liet vallen. De mijne is ook mooi ingedroogd en heb daar geen last van vallende blaadjes.
    Die sterren lijken mij ook heel moeilijk te maken en jij heb zeker te weten andere kwaliteiten want ik zie hier de prachtigste dingen van jouw hand verschijnen.
    Geniet van de winterse zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die kerstlaarjes zijn echt schattig zeg!!
    En je andere creatie's zijn ook super.
    Voor die kinderen is dit toch geweldig!!!
    Hier is ook weer een héél pak gevallen...en van mij mag het vannacht warm water regenen....moet er niet aan denken dat ik er morgen weer met mijn autootje doorheen moet..getver!!

    fijne zondag meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk die schaatsen, en die verpakte theelichtjes ind ik een erg leuk idee, onthouden voor volgend jaar. Ik heb twee (b)engeltjes buiten spelen.Een gordijn van sneeuw, maar dat maakt hun niets uit. groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hé Sas! Wat is het toch super gezellig bij je! En al je knutsels ook al zo geweldig leuk allemaal! Vind die kerstlaarsje gewoon te schattig!
    Nog gefeliciteerd met je "nieuwe" baan, wat een lekker bericht zo voor het eind van het jaar!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Saskia,
    Wat een prachtige laarsjes heb je gemaakt. En dan die krans....wauw wat ontzettend mooi! Ik heb even ingezoomd hoor om naar die schitterende sterren te kijken. Wat zijn ze prachtig gemaakt!!!!
    Ook de doosjes met waxinelichtjes zijn superleuk, en het tasje met de punt met chocolaadjes wat je gehad hebt is ook erg leuk. Ik wordt helemaal geinspireerd hier bij je meis. En ik ben ook wel een beetje jaloers op jullie teletubbie heuvels hoor. Bij ons is het zo plat als een dubbeltje, maar ook wel mooi hoor. Ik geniet van de vogeltjes die vechten om het voer en brood (terwijl er toch echt genoeg is) en van het uitzicht. Mooi zo'n witte wereld.
    Een hele lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas