maandag 7 april 2014

Logeetje

Mijn oudste dochter Romy gaat na 2 jaar op een kamer in de binnenstad van Alkmaar gewoond te hebben verhuizen naar een appartement hier bij ons in het dorp.
Op zich had ze het in Alkmaar ontzettend naar haar zin maar een woonkamer van 4x4 meter en een slaapkamer van 2x2,5 meter is niet groot en ook het onder 1 dak wonen met 2 andere heren waar ze ook de badkamer, toilet en keuken mee moet delen begon haar behoorlijk tegen te staan.

22 april krijgt ze de sleutel en nou zou je denken dat ze nu wel druk bezig zou zijn met het kopen van gordijnen, lampen en nog meer van die dingen die je nodig hebt als je groter gaat wonen maar nee hoor... prioriteit nr. 1 was een kat.
Haar oog was gevallen op een nestje witte Maine Coon kittens.

Drie weken geleden zijn we bij het nestje gaan kijken en vorige week zaterdag mocht het poesje die ze Molly heeft genoemd al opgehaald worden.

Toen had mijn dochter een probleem... in het huis waar ze nu nog woont mag ze geen huisdieren houden en 22 april was nog 4 weken verder.
Nou weet ze dat ik gek ben op katten dus hebben wij het pluizenbolletje nu in huis.
Volgens mijn dochter stonk Molly dus werd er een fles katten shampoo gekocht en kreeg de arme ziel een wasbeurt.
Zelf hebben we 4 katten en die waren op zijn zachtst gezegd niet echt gecharmeerd van de aanwezigheid van dit mini terroristje, alles gromde, bromde en blies naar elkaar. Inmiddels is de rust weer een beetje gekeerd en heeft ze in onze grote kat Bowie een vriendje gevonden.
Zelf vind ik het ook behoorlijk wennen hoor zo'n mini monster in huis... was even vergeten hoe druk ze kunnen zijn, hoe scherp die nageltjes in je handen en benen aanvoelen en hoeveel troep ze kunnen maken. Het leeg spitten van een kattenbak is een erg leuke bezigheid.


















Ook haken kan ik wel vergeten met Molly in de buurt, ze plukt mijn hele bol wol en haakwerk uit elkaar.
Het is weer net als vroeger toen de meiden klein waren... dan deed ik alles wat ik zelf leuk vond om te doen als de meiden sliepen, nu ga ik pas haken als Molly slaapt.


















Inmiddels begint ons huis zich nu ook te vullen met nuttige spullen die mijn dochter alvast aangeschaft heeft voor haar nieuwe huis dus dat komt ook allemaal wel weer goed!

Groetjes, Sas (en Molly)


17 opmerkingen:

  1. Spannend voor je dochter en voor jullie natuurlijk ook.
    Ooo Molly ( wat een leuke naam) is zijn ZOOO snoezig. Die foto van in bad en in het doosje O ik kan daar van genieten. Dat wij onze Maine Coons gingen ophalen stonken ze ook dus ook hier werd er meteen een poets beurt gegeven haha. Mijn Maine Coons een rode en grijze zijn nu 16 maanden , 2 deugnieten bij elkaar maar wel heel leuk ;-)) Dat je dochter er maar veel plezier mee mag hebben. Succes met alles en een fijne dag nog.
    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje zeg !!!..heel leuk hoor...liefs fijne week van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een poppie zegh! Ben ook verliefd ;-)

    Fijn dat ze nu een eigen stek krijgt samen met Molly!

    Geniet nog maar even van t kleine 'monstertje' ;-)

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een dotje ...
    Een knuffel van me aan de schattig Molly ...
    Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje!!! Ben zelf ook een coonfan en heb er zelf ook 4 van rond huppelen. Ook hebben we een Nicky en een Bowie gehad. Bowie was ook t moedertje van t stel. Geniet ervan en ik moest toch wel stiekem lachen hoe die kleine donderstraal je huis onderste boven haalt :))
    Je gaat t missen denk ik zo
    Fijne week
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben helemaal geen kattenmens maar ook ik smelt heel langzaam weg als ik dit mooie witte pluisje zie.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke pluizebol! Oh, als ik dit zie gaat het weer kriebelen. Hoewel, ik zie ook het werk wat erbij hoort als ze nog zo ondernemend zijn. Dan is het nu een stuk rustiger met onze relaxte Polleke. Maar dat snoetje....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach gossie... die kleine Molly helemaal ingesopt, dan blijft er echt niets meer over van zo'n beessie hè? Het is wel een schatje hoor...
    Wat leuk voor je dochter dat ze een appartement heeft gevonden in jullie eigen dorp, lekker dichtbij mams dus. Wat zal ze ervan genieten, van de ruimte die nu alleen voor haar is... succes met haar verhuizing...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaaaa heb ze maar groot! Hoe groot en onafhankelijk je kinderen ook lijken toch hebben ze je hulp altijd weer nodig en gelukkig maar ook!
    Heerlijk wat een super foto's van dit kleine moppie dat zich als een terroriste gedraagd! Zou je overigens niet zeggen op de foto's is het zo'n schatje haha.
    Leuk dat jullie er zoveel foto's van hebben nu ook voor je dochter leuk om later terug te kijken.
    Geniet nog even van je logeetje, straks ga je het nog missen.
    Fijne week
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och, Molly die word gewassen....
    Wel een leukertje hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je dochter heeft in ieder geval wel heel leuk gezelschap straks in haar nieuwe huisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve♥ Sas..;)
    Heb je leuke♥ verhaal gelezen..jammer dat je dochter geen huisdieren mag houden..maar grappig♫ dat je weer een actief huisgenootje♥ hebt..hihi.;)
    Het was genieten♥ van je post♥ te lezen ..
    fijne week Liefs♥ Gaby..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ow...wat een schattig pluizenbolletje...***verliefd****
    Dat is toch helemaal geen straf om die te logeren te hebben!!!
    Als je er genoeg van krijgt mag Molly met liefde even hier hoor hahahaha
    Nou geniet er maar van...het is zo 22 april!!

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah wat ontzettend leuk! Wij hebben er sinds vorige week drie, na twee katers nu ook een dame. (Ik wil zometeen ook een blogberichtje plaatsen ;-)) Het zijn ondeugden maar wel ontzettende lieve beesten. En een witte, wauw! Ook heel mooi. Die van ons zijn lekker gestreept en gevlekt :-). Succes, en inderdaad het is zo 22 april en dan ga je het kleine mormel weer missen.. ;-). Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een dotje! Zooooo schattig!
    En wat maak je prachtige tassen, super zeg. Ben gelijk ook volger bij je geworden.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een dot zeg en wat fijn dat het toch nog goed afloopt met de nieuwe woning!. Veel succes en plezier met klussen. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas