donderdag 16 september 2010

Open dag in de pompoenenkwekerij

Ik was het al weer bijna vergeten, maar ik zou nog wat foto's laten zien van de pompoenenkwekerij waar we afgelopen weekend waren.
Het was de bedoeling om even bij het kraampje dat daar altijd aan de weg staat pompoenen te kopen, maar bij aankomst bleek het opendag te zijn.
Dat bleek in het plaatselijke huis aan huiskrantje gestaan te hebben, maar ja die krijg ik nooit. Dat rotkind bezorgertje dumpt zijn kranten hier verderop in de papiercontainer, en zelfs als ik het elke week meldt doet de verspreider er niets aan.
Maar goed ik dwaal af...
Echt overal staan pompoenen, grote,  kleine en hele gekke met rare bulten en uitsteeksels.
En dit is dan wel de raartste pompoen.
O nee, het is mijn dochter
In de kas werden ook nog wat exposities gehouden, met schilderijen, beelden en je kon je aanmelden voor een workshop met pompoenen. En her en der stond zelfs nog wat brocante te koop.









De eigenaar vertelde nog hoe pompoenen kweken in zijn werk gaat, dat je maar één dag de tijd heb om een bloem te bevruchten en dat doen ze met een kwastje wat weer heel tijdrovend schijnt te zijn en zo.
En natuurlijk gingen we weer met onze handen vol richting auto.
Ik heb nog niet echt de tijd gehad om ze allemaal leuk neer te zetten, maar als dat gedaan is zet ik ze op de foto.












Lekker, morgen nog één dagje werken en dan is het eindelijk weekend. Ik ben er zoooooo erg aan toe.
Alvast een

11 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat het net opendeur was! Alles zo mooi gepresenteerd en wat een keus aan verschillende pompoenen zeg! Ik ben al benieuwd naar de foto's van de door jou gekochte exemplaren.
    Groeten,
    Maerian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig Saskia.....zo mooi herfst !!...mooie foto's.....fijn weekend geniet ervan!! liefs van mij..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een berg pompoenen zeg...gaaf hoor....kon je wel kiezen??
    Oh...nee vandaar dat je met je armen vol weg ging.
    Ik moet ook maar eens op pompoenen jacht....daar word het wel tijd voor nu.

    Ik heb nog 1 dagje vrij en dan het weekend weer werken..gelukkig dagdiensten.

    lieve groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOh wat prachtig zeg!! wat een pompoenen!!!
    wauw!! en je vorige bericht heb ik ook nog gemist wat een prachtige vlinders zeg!!
    Ik wens je een fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw hé wat een keus!! Die blijven ook best lang goed hé.
    En geniet van je vrije weekend Sas!!

    Liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om de mooiste exemplaren te bemachtigen. Er was in ieder geval keus genoeg!
    Ik probeer altijd 2 dezelfde te zoeken maar dat valt niet altijd mee.

    Geniet lekker van je weekend wanneer je straks thuiskomt!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een keus....wij hebben maar 6 pompoenen (wel eigen kweek.. en eigenlijk zijn ze ook nog veels te groot.. dus ik moet nog op zoek naar kleintjes
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om daar rond te wandelen...gezellig ziet het eruit. Hier ook alweer de eerste pompoentjes gekocht.
    Alvast een lekker weekend, groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het blijft ook een mooi gezicht, zoveel pompoenen bij elkaar! Hier vlakbij is dit weekend pompoenenfair, hoop dat ik nog even langs kan gaan (en dat het ook nog even droog wordt!).
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Woow, dat zijn nog eens veel pompoenen! Leuk dat het toevallig nét open dag was..
    Maar ja, als jij dat krantje niet krijgt kun je dat niet weten haha....irritant als zo'n kind die kranten dumpt, schandalig! Ik zou 'm aanspreken en heel gemeen kijken, believe me ;)

    Nou, fijne zondag, leuk om eens op je blog te belanden!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Saskia,
    bedankt voor je berichtje! Ik droog ze niet zelf. Het zou wel kunnen heb ik eens gelezen maar dan moet het heeeeeel lang in de oven.... daar heb ik geen geduld voor ;-)

    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas