dinsdag 7 december 2010

Soms zit het mee en soms zit het tegen

Ik zal eerst beginnen met de dingen die wel goed gingen.
Een glas is bij mij nog altijd half vol ipv half leeg, we moeten positief blijven denken niet waar!

Zondagmiddag zouden we om een uur of drie Sinterklaas gaan vieren bij mijn ouders maar om kwart voor twee bedacht ik dat we best nog wel even naar Intratuin konden gaan, Ik had weer eens wat in mijn hoofd gehaald.
De iedereen wel bekende wildkroon in de keuken...
Nou die heb ik omgetoverd tot kerstkroon.

En dit was waarvoor ik eigenlijk heen ging. Ik had de vorige keer al deze ster zien hangen en nu bedacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om daar deze uitgezaagde XMAS op te plakken. Weet alleen nog niet of ik de letter wit zal maken.
En mij etagère heb ik ook meteen maar aan de winter aangepast.
Maar ja in een tuincentrum rond deze tijd van het jaar....dan weet je het wel. Op de kerstafdeling aangekomen kreeg ik zoveel ideeën dat ik helemaal de tijd vergat. Ik was lekker mijn mandje aan het vullen met kerstspulletjes toen mijn oudste dochter me smste. Of ik haar huis niet meer kon vinden misschien! Uhhh tja toen bleek het al drie uur te zijn. Dus snel naar de kassa, vliegens vlug naar huis om onze jongste op te halen en daarna door naar mijn oudste en haar vriend om die in te laden. Uiteindelijk waren we toch nog om half vier bij mijn ouders (laag vliegen heet dat). 
Bij ons in de familie hebben we nog maar één goedgelovige in de sint en dat maakt het dan toch wel weer leuker vind ik. Dat koppie vol verwachting...heerlijk. Het was weer heel gezellig allemaal. Bij het naar huis gaan kreeg ik van mijn moeder nog een heel oud borduurboekje mat allemaal monogrammen, het boekje is nog van mijn oma geweest dat maakt het nog leuker. Hij is helaas niet meer helemaal compleet maar ik ben er evengoed heel blij mee.
Goed en dan nu de dingen die allemaal niet goed gingen deze week.
(1) De kerstkransen workshop ging niet door vanwege de sneeuw en de gladheid. Nu wordt het waarschijnlijk een paasworkshop.
(2) Ik had wat besteld wat ik later al bleek te hebben.
(3) De hamster van mijn oudste dochter begaf het.
(4) De muis van mijn computer stopt er steeds mee.
(5) De katten hebben op de vensterbank even iets meer ruimte gemaakt om naar de dwarrelende sneeuwvlokjes te kijken. Dit ging ten koste van mij Petrus ragout terrine.
(6) En op mijn andere vensterbank ging een paar dagen later ook nog het een en ander de grond op door weer zo'n harig beest met ruimte gebrek. Daar gingen mijn antieke apothekersflesjes aan diggelen.
(7) Zaterdag wilde ik erwtensoep maken, daarvoor moest ik wel vier winkels voor af om een pakje erwtensoepmix te bemachtigen.
(8) De schaatsen die ik voor mijn dochter wilde kopen waren bij het in gaan van de actie al om 9 uur 's morgens uitverkocht (kom ik aan om 4 uur 's middags)
(9) En als laatste... ik fiets elke (werk)dag 7 km heen en 7km terug van en naar mijn huis. En dan net de laatste 3 meter voor ik bij ons huis ben ga ik gistermiddag toch enorm gigantisch onderuit. Weet niet helemaal meer wat er precies gebeurde maar toen ik overeind probeerde te komen stond mijn buurvrouw ineens naast me. Die heeft me naar binnen geholpen. Daarna begon de hoofdpijn en de misselijkheid op te komen.
En nu... heb ik nog steeds hoofdpijn, overal spierpijn en heel veel blauwe plekken.
Gelukkig hadden ze op mijn werk alle begrip en mocht ik het even rustig aan doen. Maar ik hoop toch dat ik donderdag weer de deur uit kan, dat thuis zitten is niets voor mij.

Dus voor iedereen die de deur nog uitmoet...
Doe voorzichtig en ga vooral niet fietsen!



21 opmerkingen:

  1. ojee...ik begin maar met het eind wel in de gaten houden hoor.... hoofdpijn en misselijkheid klinkt als een hersenschudding..
    je wildkroon is geweldig... en geeft mij ook weer een idee....tja als je zelf niet kan bedenken moet je het afkijken bij anderen denk ik dan...;)
    en wat die letters betreft... tja ik kan niet alles gaan behandelen... ik denk.. nee zelf maar bedenken leuk bloggie en tot de volgende keer
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ojee, dat klinkt een beetje als hersenschudding!

    Hou het maar goed in de gaten!

    Nee...ik durf echt niet op de fiets met zo'n weer!!

    Ik blijf wel binnen!
    Je wildkroon is prachtig geworden hoor! Hoe kom je erbij om nog snel even te gaan winkelen???Je bent me er eentje!! Hihihi...ik hoop wel dat je niet al te veel pijn hebt!!

    Fijne avond,

    Lieve groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OEI voorzichtig met de gladheid! Ik heb de post vandaag lopend gedaan, karretje met post enzo gevuld, bezorgd, naar huis weer gevuld enz enz. Fietsen kon echt niet, ZO glad overal !! (bijna toch nog onderuit gegaan, ging nog net goed pppfff) Beterschap....blij dat je toch leuke dingen ook nog hebt gedaan bij alle pech.

    Liefs van marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Saskia, je wildkroon is echt waanzinig! Het verhaal van de katten op de vensterbank is ook waanzinnig..... vervelend!! Het verhaal van het winkelen komt best bekend voor :) het verhaal van het vallen dat is pas echt naar, ik hoop dat je snel opknapt! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. AL JE FOTO'S ZIJN GEWELDIG.
    ALLEEN JAMMER DAT JE ZO EINDIG MET ZO'N VRESSELIJKE VAL.
    NOU, MEID RUST GOED UIT.
    HOU JE HAAKS.

    LIEVE GROET,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En je blog begon zo gezellig met je prachtige foto's. Ik hoop dat je snel weer opknapt...

    Hartelijke groet,
    Miranda

    ps. Heb afgelopen weekend je pepernotenkwarktaart recept gemaakt; heerlijk, dus bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop voor je dat het voorlopig even genoeg is met die narigheid.

    Beterschap en ik geniet van je leuke creaties en mooie foto's

    Groetjes,
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi Sas
    wat vervelend voor je dat je op het laatst toch nog onderuit bent gegaan.
    Het is ook zo verradelijk op straat.
    Ik heb er vandaag 6 uur over gedaan.
    Als we morgen wel gaan staken kom ik wel even bij je kijken hoe het met je gaat.
    Je wildkroon is trouwens wel mooi geworden.
    groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Saskia.
    Ja zo heb je van die dagen. Meevallers en tegenvallers.
    Toch lopen de meeste dingen goed af.
    Alleen die fietsval zet je even met twee benen op de grond.
    Hopenlijk gaat het nu wat beter met je.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een pech allemaal, maar wie weet brengen die scherven je weer geluk. Hoop dat je je weer snel lekker voelt en weer lekker je ding kan gaan doen. Groetjes Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk die ster heb ik ook maar dan in de vorm van een hart (dat klinkt een beetje vreemd he?!) Anyway, ik heb er haakjes aan gemaakt met daaraan weer leuke kleine hangertjes.
    Je wildkroon ziet er toppie uit en denk maar zo....scherven brengen geluk. Maar of botbreuken daar ook bij horen denk ik niet, dus doe svp voorzichtig met die gladheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O jee, je blog begon zo goed ... en dan net voor de deur onderuit, da's echt pech hebben. Ik laat de fiets en auto ook zoveel mogelijk binnen ... ging lopend al een paar keer bijna onderuit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oei, oie, zo'n val! Gelukkig niets gebroken! Doe jij maar voorzichtig hoor!
    Wat vind ik de étagère met de hertjes en kaarsjes leuk en dat boekje, nou, dat zou ik echt heel erg koesteren hoor als ik jou was, toch iets speciaals!
    Groetjes, vlugge beterschap!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto's met je decoraties, zelf heb je ook decoraties maar die zie je liever niet, even goed uitzieken hoor die hersenschudding want daar lijkt het op anders heb je zo chronische hoofdpijn te pakken.
    beterschap!

    Lieve groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. pfff zit jou ook al niet mee. ik heb dat ook al ze een periode. zal wel in de lucht hangen dus. doe voorzichtig en rustig aan met je hoofd hoor...je hebt wel mooie spulletjes gekocht zeg...dat dan weer wel :-)
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beterschap maar gewenst, de waslijst wat niet goed ging was wel wat langer, dus nu zien dat je de lijst omdraait, langer maken met dingen wat wel leuk of mooi is hihi
    hoop dat je hoofdpijn snel over is
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Rustig aan hoor !!!! Relax girl , ga maar even genieten van je spullen en ik hoop dat je hoofdpijn snel weer overgaat !!

    Na regen komt zonneschijn !!

    Liefs Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jij hebt geschreven en mij geboeid met je verhaal. Zo dichtbij elkaar liggen de voorspoed en tegenspoed, ik hoop dat de hoofdpijn weg is..hersenschudding?
    En wat fijn dat de buurvrouw dan zo snel bij je was...
    je ster is gaaf zo, het borduur boekje..zo leuk..
    In dit verhaal zit een lach en bijna een traan, ik voelde haast hoe jij je gevoeld moet hebben...hou je rustig...en doe voorzichtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is goed aangekomen lieve Saskia, nu maar een beetje om jezelf denken.
    Soms heb je van die dagen dat alles wat mis kan gaan ook misgaat.
    Wat een lief boekje met al die monogrammen.
    Ohhhh... en je kerstdecoraties daar geniet ik van. Wat een prachtig versierde wildkroon en die étagère is ook een plaatje.
    Beterschap meis.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gelukkig dat je niet gebroken hebt, om het dan maar van de optimistische kant te bekijken. Mooie kerstdecoraties allemaal! De letters op de ster zou ik wit maken en dan flink doorschuren?
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Superleuk die wildkroon! En wat een mooie blogachtergrond heb je. Hoop dat je weer een beetje bent opgeknapt na die rare val. Voorzichtig doen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas