zondag 7 augustus 2011

Los zand

De gene die mijn blog al een tijdje lezen weten dat ik mijn dagen meestal vol plan en dat ik het liefst alles tegelijk doe.
Ook heb ik al vaker verteld dat ik graag lijstjes maak met daarop de dingen die ik nog wil/moet doen. Die lijstjes maak ik om mij hoofd een beetje leeg te houden.
Het geeft ook zo'n fijn gevoel als je weer iets weg kan strepen.

De laatste tijd heb ik het idee dat mijn lijstjes alleen maar langer worden, ook al streep ik telkens weg wat gedaan is. De tijd lijkt als los zand door mijn vingers te glippen.
Er blijven dingen in mijn hoofd zitten die niet op een lijstje te schrijven zijn en jammer genoeg ook niet weg te strepen zijn. Verdrietige dingen die dicht bij mij gebeuren waar ik geen grip op heb en waar ik niets aan kan veranderen.

Over twee weken vliegen we naar Malta en daar heb ik echt heel veel zin in maar door deze omstandig heden lijkt het wel of ik me er niet toe kan zetten om vakantie inkopen te doen en te bedenken wat er allemaal mee moet.
Ik heb het gevoel dat ik iedereen in de steek laat door op vakantie te gaan.

Het lijkt ook wel hoe drukker ik het heb des te minder dingen ik doe die nuttig zijn maar waar ik wel lekker mijn hoofd bij leeg kan maken.
Zo ook deze week... op de blog van Loesje (Nelleke)
Bij haar werd ik geïnspireerd door haar pikante flesjes. Mijn hele huis heb ik doorgezocht naar een geschikt flesje met een mooie taille maar helaas op de fles afwasmiddel in het aanrecht kastje na had ik niets leuks in huis.
Toen bedacht ik me dat mij dat mijn dochter van die kleine paspopjes had liggen en daar heb ik er toen maar een van aangekleed.


Ze zijn te koop bij de A.ction en kosten maar € 1,39. Alleen ze zijn wel een beetje kaal en bloot zo he? (kleine aanvulling; ze ligggen bij de kinderknutselspullen)
Eerst beplakte ik het paspopje met Jdl servetten, dit gaat heel goed met decoupagelijm en liet dat drogen.

Daarna schilderde ik daar een body op met acrylverf en liet dat ook weer drogen.


Ik zocht wat kantjes, lintjes en bloemetjes bij elkaar en plakte dat over de body heen en uit eindelijk was dit het resultaat.

xxxxxxxxxx

Gisteravond zijn we ook nog met z'n drietjes naar het Schager popweekend geweest, toen we aankwamen speelde net Van Dik Hout.


Maar waar ik eigenlijk voor heen ging...
Mijn collega en zijn band Jerusalem traden daar op en ik had ze nog nooit live horen spelen.


En ik heb 3 kwartier lang genoten en lekker mee gezongen. Daarna begon het te regenen en besloten we maar naar huis te gaan.


xxxxxxxxxx

Vanmorgen was ik foto's van anderhalf jaar tijd vanaf de camera van mijn jongste dochter op de computer aan het zetten, toen kwam ik deze foto van Nicky tegen. Ik denk dat ze toen ongeveer 10 weken oud was.
Ik geloof dat Nicky zelf niet zo blij was met deze outfit maar het staat wel heel schattig.


23 opmerkingen:

  1. Achhhhh wat lieffff...Nicky...meid ga lekker vakantie vieren...laat het even los allemaal......liefs van mij...xxx...oja schattig je paspopje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verkopen ze die paspopjes bij de Action??...nog niet gezien!!
    Leuk geworden!!
    Ach gossie....die Nicky...zó schattig!!

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gaaf die pas pop da's lekker makkelijk zo..ik maakte ze van gips ...hop naar de action maar weer.
    endie Nicky wat een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat is je paspop geweldig saskia!!!!
    zoals lenet al zegt op naar de action maar weer!

    ik wens je ook alvast een hele fijne en mooie vakantie saskia!!!!


    lieve gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb die paspopjes ook nog nooit gezien...toch eens beter mn ogen open doen bij de Action hihi.

    GENIET van je vakantie meissie, alle dingen die nog gedaan moet worden blijven heus wel liggen hoor, nu eerst genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Saskia, een hoop mensen hebben last van stress vóór de vakantie. Goed om een beetje afleiding te zoeken in leuke dingen!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig dat paspopje, als dat geen run op de Action veroorzaakt dan weet ik het niet meer!!
    Wat je dubbele gevoel over de vakantie betreft: je kunt niet altijd voor anderen bezig zijn af en toe moet je zelf ook weer bijtanken zodat je daarna weer volop aandacht en zorg aan anderen kunt geven.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt iets beeldschoons gemaakt, een heerlijke muziekavond gehad en een toffe vakantie in het vooruitzicht (wij zijn daar ook geweest en hebben genoten, 1 week is beslist lang genoeg want dan heb je het eiland wel rondgereden en alles gezien..vergeet niet naar Gozo te gaan met de boot, ENIG!!!) dus.....kop op meid, het leven lacht je toe!!!

    Liefs, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Saskia,

    wat een uitgebreide post, met veel verhaal en foto`s,ideetjes enz.
    Heel herkenbaar ook..over het losse zand. Je lijstjes met nog veel dingen te doen..moet je misschien maar eens vervangen voor een kalender met kruisjes..ieder dag met een kruisje neem je heel veel tijd voor jezelf.
    Dat je je schuldig voelt om op vakantie te gaan,dus mensen gevoelsmatig in de steek laat...is typisch een verschijnsel van stress. je hebt het duidelijk TE druk. Helaas heb je maar èèn lichaam...en een dag "maar"24uur.
    Die vakantie heb je erg hard nodig..geniet er maar optimaal van, dan laden je batterijtjes weer helemaal op.

    Wat die paspopjes betreft:
    TOPPY!!!

    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige paspop en geniet lekker van je vakantie.
    Wat een leuke schattige foto van jullie kat

    Groetjes wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik zit helemaal te genieten van je leuke paspopje, wat heb je dat ontzettend leuk gedaan!!
    en lekker op vakantie gaan, even alles loslaten en jezelf weer opladen zodat je daarna weer kunt uitdelen en er zijn voor de mensen om je heen..

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat leuk die paspopjes.. tja die action daar kan je toch wel leuke dingen vandaan halen
    Wij hebben ook nog even lopen denken of we naar Schagen (dik hout) zouden gaan... maar uiteindelijk toch maar even niet... voor ons is het een hele reis..
    maar de sfeer op popweekend is altijd zo leuk... en je komt (als exschagenees) zoveel bekende tegen!
    de band jerusalem ken ik eigenlijk niet.
    ik zal ze eens opzoeken
    Wat ik wel altijd leuk vind is Ouwe Jongens Krentebrood (met bloemenman Henk Bakker en de halfbroer van Karin Bloemen erin.)
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuk idee die popjes - mooi.

    Ook je blog vind ik heel mooi en dus word ik alvast volger van je blog.

    Liefs

    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je dat leuk gemaakt! Misschien is vakantie wel even goed; je hoofd leegmaken en weer wat nieuwe energie opdoen, dan kan je er straks weer met frisse moed tegenaan...

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ontzettend leuk je paspop kreeg gelijk zin om ze ook te maken, dus ik op een draf naar de action, maar helaas hier zijn ze niet te koop!!
    groetjes mina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Niemand zal het je kwalijk nemen als je op vakantie gaat. Iedereen heeft wel eens even tijd nodig voor zichzelf om bij te tanken. Geniet er lekker van en je paspopje is erg leuk geworden. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn je paspopjes leuk geworden, wat een idee. En ga maar lekker genieten van je vakantie hoor, dat heeft een mens gewoon nodig. Kan me niet voorstellen dat mensen je dat kwalijk zullen nemen.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik had wel een flesje van het afwasmiddel gebruikt...nadat mijn man (die altijd de afwas doet) zo lief was het afwasmiddel in een kom te doen.
    Het is me redelijk goed gelukt....maar ben vanmiddag toch even naar de Action gegaan en yesss....ze waren er nog, die paspopjes.
    Dus ik heb er eentje gekocht en nu bedenken wat ik ermee ga doen.
    En wat zit er nog veel in dat doosje...kan ik allemaal gebruiken.
    bedankt voor de tip en die van jou is ook erg mooi geworden.
    Lieve groeten,
    Agnes
    (En voorgeniet van je verdiende vakantie.Als je de voordeur achter je dicht hebt geslagen, valt alles van je af.)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jee zeg dat is ook gaaf gedaan !! Moet ik toch ook eens kijken bij de Action....maaruuhhhh die kast waar dat popje voorstaat is dat van jou...wowwwwww gaaaaaaaaaaaaaaaf al dat kant !!Daar kun je nog heel wat mee maken !!

    Groetjes Jeanet
    ps mijn lijstjes worden ook steeds langer hoor , zie steeds gave dingen wat ik ook wil maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey Saskia,

    ik heb een foto van je geleend van die postcard, hij staat in mijn blog,zodat anderen ook jouw kunstwerk kunnen bekijken, vind je dat okè? anders even zeggen hoor!

    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een gaaf poppetje. Dat word morgen rennen naar de Action. Hopelijk dat ik het nog kan vinden :) Heb je echt super mooi gemaakt.
    Hopelijk kun je genieten van je vakantie in Malta.
    Groetjes Yvon de Vaan

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke paspopjes heb je gemaakt, ga ook maar eens bij de action kijken.

    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een schattige paspopjes.
    Kom nooit bij de action, toch maar eens gaan.

    Bedankt voor je berichtje.

    gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas