woensdag 28 september 2011

Hobbykamer

Yes!!! het is gelukt.
Na alle frustraties van afgelopen week besloot ik om naar de KPN winkel te gaan i.p.v weer te gaan bellen. Na mijn hele verhaal daar nog een keer verteld te hebben adviseerde ze mij om een nieuwe draadloze ontvanger aan te schaffen (kon er ook nog wel bij) en die mocht ik thuis leuk zelf installeren.
En dat lukte me zowaar helemaal in mijn uppie. Poeh he wat ben ik blij.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ik heb mezelf de laatste paar dagen zo'n beetje opgesloten in mijn hobbykamer, niet dat ik mijn gezinsleden niet meer zien wil hoor!
Er liggen gewoon nog een hele stapel vakantie foto's op me te wachten en ik ken mezelf... als ik er nu niet meteen wat mee ga doen dan word het niets meer.

Ik zal eerst mijn hobbykamer even showen voordat ik laat zien wat ik aan het maken ben.
In deze kamer sliep onze jongste dochter voorheen maar sinds de oudste de deur uit is slaapt ze op zolder. Het kamertje is niet groot (2 m x 3,5 m) maar dat maakt niet uit, ik ben super blij met mijn eigen plekkie.


















De meeste van jullie zullen de Expedit van IKEA wel herkennen, DE ideale opberger en ik denk dat er met de tijd nog wel eentje naast komt te staan.
Voor het raam hangt de Alvine van Ikea om het zon licht een beetje te filteren.


















Aan de rechter kant van de kamer heb ik wat rekjes opgehangen, erg praktisch voor het opbergen van kleine spulletjes zoals lintjes en knoopjes.
Het houtenrekje heeft mijn man voor me gemaakt. Ik maakte de tekening met de maten erbij en hij doet de rest, wat een samenwerking he!

Misschien herinner je mijn post nog van enkele maanden geleden ? (klik, klik)
In die post vertelde ik over dit lampje waarvan ik dacht dat het een miskoop was, dat bleek uiteindelijk wel mee te vallen. Zo'n 10 minuten rijden bij ons huis vandaan bleek een restaurateur van kroonluchters te zitten (Hermes antiek & curiosa).
Ik liet hem het lampje zien en de man begon allerlei laatjes en doosje open te trekken, hij draaide en schroefde wat en walla mijn lampje was weer compleet en weet je wat het me koste... helemaal niets, nou ja anderhalf uur tijd haha... de man bleef praten.

Dit was mijn bureau voordat ik aan mijn travel journal begon, alle spullen die ik wil gaan gebruiken liggen al klaar.
Zie je die stapel foto's van ongeveer 5cm hoog daar rechts liggen......? Dat zijn er bijna 200 en daar moet ik dus een keuze uit gaan maken...oef!!!

















Deze etagère is echt de oplossing voor het overzichtelijk bewaren van bloemetjes.
Nou zijn dit best wel veel bloemetjes maar geloof me... ik mis nog heel vaak bloemetjes in een bepaalde kleur (errug he).

En dit is dan waar ik zo druk mee ben... mijn travel journal. Dit is alleen nog maar de voorkant van het album, inmiddels ben ik met de derde vakantie dag bezig maar daar laat ik een andere keer nog wel wat van zien.

20 opmerkingen:

  1. Great place to work!:)))Very beautiful place:)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo Sas, dat is nogeens een heerlijke werkplek, bofkont ben je dat je gewoon een heerlijk eigen plek hebt. Geniet ervan en ik wacht geduldig wacht wat jij daar allemaal maakt.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WAt een superrrrrrr hobbykamer zeg....ik doe alles aan de keukentafel ...heerlijk lijkt me dat een eigen werk plekje ...en dat rekje, stuur je hussie eens langs hihihi !
    Succes met al je foto's zal wel gaaf worden !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk en gezellige hobbykamertje.

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zo je hobbykamer. Hij ziet er echt gezellig uit en dat bureau en die kast zijn inderdaad ideeal. Ik heb ze hier ook staan, maar dat wist je al. Veel plezier in je paleisje.

    Groetjes van Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een LUXE, je superingerichte hobbykamer. Geniet met volle teugen Sas terwijl je heerlijk aan je travel journal of ander moois bezig bent! Wat een leuke bloemetjesétagère trouwens!!!!
    Ach, echt een droom'werk'kamer!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. HAHA en IK doe *alles* gewoon op de salontafel hihi. Mooie kamer zo hoor, heerlijk al die ruimte en je kunt het gewoon laten liggen ook. Ideaal toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een mooie hobbykamer. Ik voel een steekje jaloezie opkomen.....Echt supermooi!!! Je lampje is ook prachtig geworden, wat leuk dat je hulp hebt gehad en het nu prachtig brandt!
    groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou dat is geen straf om je daar op te sluiten, wat een heerlijk plekje voor jezelf!

    xx Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke werkplek !! mooi !! liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig hoor voor al
    de bloemen op de etagere !!
    Super mooi.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou helemaal geen straf om in je hobbykamer opgesloten te worden hoor... ik zou me er kostelijk vermaken ;o)
    Je travel journal ziet er al leuk uit!

    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke hobbykamer en dat lampje, wat leuk dat hij het weer doet.
    Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk kamertje om lekker te freubelen en wat heb je alles netjes en overzichtelijk opgeruimd; daar ontbreekt het hier nog wel eens aan ;)

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben jaloers! Wat een gaaf ingerichte kamer heb jij zeg. Super leuke stijl. Heerlijk zo'n eigen plek. Heel veel plezier op je kamer.
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtige hobby kamer, en het kastje wat je man heeft gemaakt is toppie.
    mijn man blijft kastjes maken omdat ik zoveel heb.
    maar jou kamer ziet er super netjes uit ook

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig je mooie nieuwe vooral nette scrapkamer!
    Dat lampje helemaal super zeg! Alles past ook zo gezellig bij elkaar.
    Daar ga je zeker hele mooie creaties maken!
    Fijn weekend,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. erg leuk Saskia, wat heerlijk zo'n plekje!!

    groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooooh wat een leuke blog heb jij, ik kom via De nostalgische nonnevot bij jou en ik vind je post ook zo inspirerend (de etagere met lint en ook die mooie lamp met kader rond) echt mooi allemaal. Blijkbaar bof jij ook wel met je hobbyruimte, ik zal nog een paar jaren moeten wachten.

    Lieve groetjes
    Carine
    Oh ja ik ga je volgen hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Saskia,
    wat een heerlijke kamer, smullen!! Leuk dat je ons een kijkje gaf in deze prachtige ruimte. Vooral grote complimenten voor het kastje dat je man heeft gemaakt: geweldig!
    Nog bedankt voor het achterlaten van je blog op onze blog, we zijn eindelijk langs geweest!
    wij volgen!
    lieve groetjes,
    Claire&KarinJoan
    www.24Homes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas