maandag 30 juli 2012

Brocante & Curiosa

Vorige week las ik in de zondagskrant een hele kleine advertentie met de aankondiging van een voor mij tot nu toe onbekende brocante winkel in Alkmaar.
Je begrijpt dat mijn nieuwsgierigheid direct gewekt werd... brocante... zo dicht bij... en ik was er nog niet geweest... dat kan natuurlijk niet.

Samen met man en dochter ging ik gister ochtend op pad, wel 5½ kilometer moesten we rijden met de auto!!!
Ja sorry, ik hoor je denken... 5½ kilometer... met de auto... met dit mooie weer!
Nou ja het excuus is dat je tenslotte maar nooit weet wat voor leuks je tegenkomt en dan is het op de fiets wel een beetje lastig meenemen toch?

Ik zal even wat foto's laten zien.
De tuin van Trudy en Henk zag er al zeer uitnodigend uit.
De schuur achter het huis is opgedeeld in kamertjes en Trudy heeft daar hele gezellige hoekjes gecreëerd.
Voor elke brocante liefhebber is er wel wat leuks te vinden.
Zo viel ik voor dit witte tafeltje, maar ja ik heb helaas geen plaats meer in huis om hem leuk neer te kunnen zetten.
Mijn dochter keek me smekend aan of ik het roze kleedje links op de foto voor haar wilde kopen maar deze bleek rond te zijn en ze wil liever een vierkant kleedje. 
Nu heb ik haar geloofd dat ik er zelf een ga haken, mooi klusje voor op vakantie.
Mooie witte hoekjes.
Super grote spiegel. 
Heel veel kantjes, sloopjes en kleedjes.
Landelijke kasten vol met servies.
Oude lampen met oeps... iets te geel licht.
Een mooi groot Maria beeld.
En een landelijk keukentje vol met allemaal hebbedingetjes.


Uiteraard ging er ook nog wat mee naar huis.
Mijn man is sinds zijn vorige brocante vondst helemaal weg van de jardinière's. 
Dit is alleen wel een hele kleine, ben benieuwd waar hij hem neer wil gaan zetten en wat hij erin wil gaan stoppen (haha dat vraagt hij ook altijd aan mij als ik iets nieuws koop en nu doe ik bij hem het zelfde)
















En deze oude onderrok mocht van mij mee naar huis, hij kreeg een plaatsje aan de spiegel in onze slaapkamer.
Trudy is nog bezig met kijken of het haalbaar is om een web-winkel te beginnen, mocht het zover zijn dan zal ik een link op mijn blog vermelden.
De eerst volgende open dagen zijn  vrijdag 31 augustus, zaterdag 1 september en zondag 2 september.




16 opmerkingen:

  1. Geweldig wat een leuke winkel!!.....ga er ook eens heen...ietsje langer rijden dan 5,5 km...maarja.....je moet wat.......mooie spullen heb je weer gekocht....liefs fijne week van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige winkel! Helaas erg uit mijn buurt.
    Maar ik zou daar wel even wat tijd door kunnen brengen.
    Dank je wel voor de rondleiding.
    En je man heeft smaak, hij heeft een prachtige jardiniere meegenomen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige spullen... Zou er uren door kunnen brengen. Ik hoop dat ze een webwinkeltje gaat beginnen, hihi.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HÉ SAS,

    DEZE WINKEL IS MIJN OOK ONBEKEND.

    MAAR NU NIET MEER.

    IK MOET NODIG WEER EENS NAAR ALKMAAR .
    MAAR NU HELEMAAL.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige dingen, ongelovelijk!!
    Als ik er naar kijk begin ik al weg te dromen ... ik zou ook iets
    gekocht hebben, daar zeker weten!
    De onderrok hangt beeldig aan je
    spiegel, goed idee!
    Nog een prettige dag,
    groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie winkel (en wat een mooie spullen!!!), misschien...eens....op een laatste vrije zaterdag in de maand....zou wel erg leuk zijn als ze een webwinkel zou beginnen, dan is het voor mij ook 'iets' dichterbij.

    Fijne dag!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Saskia!
    Dat ziet er zo heel leuk uit bij Trudy, ik ben jaren geleden al met Mandy, wel eens bij Trudy geweest op een Open dag (wij kennen haar van onze winkel, en van José (landelijke boerderij) maar het ziet er nu toch naar uit dat we er maar weer eens een keertje heen moeten...bah wat naar nou...ha,ha!
    Leuk de onderrok, staat heel leuk zo aan je spiegel.
    En ja...wat zal je man, nou toch in die kleine jardiniére...gaan doen hé!...ben ook erg benieuwd...ha,ha!

    Groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What a great shop and so many nice things. Beautiful mirror! Have a nice evening.

    Hugs
    Elna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Sas,
    Wat een heerlijke winkel. Zoveel mooie spullen. Tuincetrum Ranzijn, volgens mij kom ik daar steeds langs als ik via de A9 naar Alkmaar ga en dan de rondweg neem naar het NH-kanaal richting Den Helder. Aan die rondweg bedoel ik dan... Klopt dat? Of heb ik het helemaal mis.
    Maar ja, daar kom ik alleen op woensdagen... om Ben naar Den Helder te brengen of om hem weer op te halen...
    Ik ieder geval weet jij waar je voortaan even moet gaan kijken. Maar als er een webwinkel komt ben ik zeker geïnteresseerd...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk winkeltje......het is voor mij alleen wel iets langer rijden, maar ach, dat is het wel waard, toch....hihi....
    Ik zie op de foto's al veel leuke dingen staan die best thuis bij mij passen......
    Veel plezier van je aankopen.
    Lieve groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou zeg, zowat in je achtertuin en nog niet eerder ontdekt......niet te geloven whhahaaaaaaaaaaaaa!!!!! Dat zal vanaf nu beslist anders zijn en zo te lezen heb je heel wat dames blij gemaakt met deze post!!!

    Liefs, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke winkel....ik kijk mijn ogen uit! Vooral het keukentje is super met al die oude spulletjes!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Via de blog van Joke (musje) kom ik op je blog terecht.Werd nieuwsgierig omdat je met dezelfde "vloervragen"zat als ik.Leuke blog heb je.Ik ga je graag volgen.
    Lieve groet ria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gave winkel,echt veel ook,

    over de vloer,die was behandeld met speciaal spul,waar je het mee moest inwrijven en ook speciaal spul om te dweilen,maar daar ben ik al een tijd geleden mee gestopt,omdat ik het wilde verven,heb niet geschuurd,maar wel goed schoon gemaakt met amoniak en toen dus gaan gronden,fijne avond nog,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bestaat deze winkel nog? ik kan nergen vinden op internet of ze nog open zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zover ik het weet wel, volgens de kalender die ik door gemaild kreeg zijn ze elke laatste vrijdag, zaterdag en zondag van de maand van 11.00 tot 16.00 uur open en anders kan je even bellen op 072-5402116

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas