woensdag 25 januari 2012

Cadeautjes

Cadeautje gekregen.
Afgelopen donderdag was ik lekker in huis aan het rommelen toen de post bezorgt werd, dus ik loop naar de brievenbus en vind daar een wat dikkere envelop met mijn naam erop... Echt ik had geen idee wat er in zou zitten en dat maakte het des te leuker om open te mogen maken.
Dit nieuwjaarscadeautje maakte Elly voor me, en ze staan onwijs leuk op mijn vergrijsde luik. Elly nogmaals hartstikke bedankt, ben er echt heel blij mee!

Cadeautje voor mezelf gekocht.
Via MP bestelde ik twee mini suikerstrooiertjes voor bij mijn (beginnende) verzameling, ik ben er nog niet aan toe gekomen om ze te poetsen maar ik wilde deze snoeperige strooiertjes toch even laten zien.
Op deze foto kan je ook mooi zien welke van kristal (helder) zijn en welke van gewoon glas.
Lieve cadeautjes bij een bestelling.
Weet je wat ik nou altijd zo leuk vind... die lieve kleine extra cadeautjes die je bij een bestelling in een web-winkel ontvangt.
Mooie kaartjes, lieve plaatjes, lavendel geurzakjes, zeepjes een gedroogde roos...
Het uitpakken van de mooi ingepakte bestellingen is altijd al een feest maar die lieve cadeautjes maken het extra leuk. 
Deze oude kaarten en poëzieplaatjes kreeg ik bij mijn laatste bestellingen.

Cadeautje gemaakt.
Nou ja, als je een kaart ook een cadeautje kan noemen.
Ik heb hem niet voor iemand in het bijzonder gemaakt maar gewoon omdat ik zin had om een kaartje te maken.
Het voorbeeld kwam uit de nieuwste Cards only.
Voor de kaart gebruikte ik craftpapier
Het dessinpapier is van Pink paislee (Daily junique)
De gestanste klok (Weathered Clock) letters en cijfers (Typeset) en chipboardklok zijn van Tim Holtz. De randjes van de kaart en dessinpapier heb ik besnuffelt met distressink van Tim Holtz.
In het midden van de kaart heb ik een klok gestempeld, deze bestrooide ik met embossing poeder en deze heb ik verhit met de heat tool.
De bloementjes en brad komen uit mijn voorraad.


Mijn eerste cadeautje komt weer thuis.
Mijn oudste dochter had nog een verrassing voor ons... ze komt voorlopig weer thuis wonen!
Dat vind ik heel leuk en gezellig maar ik vind het wel heel verdrietig voor hun alle twee dat het samenwonen niet gelukt is, gelukkig kunnen ze nog wel samen door één deur, ruzie vind ik zo naar.
Ze zijn nog jong, allebei 20 nog maar en hebben nog een heel leven voor zich. (cliché)
Mijn moeder zou zeggen "meid... geen hand vol maar een land vol mannen" (ja, en daar zit je op te wachten als je verkering net uit is)
Hier in huis moeten we weer een beetje passen en meten wat ruimte betreft maar dat komt ook wel weer goed.

Geen leuk cadeau (Grrromm)
Mijn naaimachine is kapot!!!
Ik wilde nog even twee kussentjes maken voor om ons bed maar mijn machientje weigert nog langer om twee draden samen te voegen tot een mooi stiksteekje.
Zelfs lief toespreken en ontstoffen werkte niet, snik...
Dus ik ga nu eerst maar eens opzoek naar een naaimachine reparateur.

20 opmerkingen:

  1. Ik ben nog niet zo lang volger van je maar ik geniet van je gevarieerde post.
    Met lieve groetjes Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een cadeautjes Saskia, Allemaal even leuk, behalve dat berichtje van je dochter (hoop dat ze de draad weer op kan pakken na een poosje) En van je naaimachine..(heb net mijn lockmachine laten nakijken incl. een nieuw mesje: 72,10....Pfffff)
    Geweldig die schaatsjes, en idd. een kleine attentie bij je bestelling is zoooo ontzettend leuk. En ja, ik vind dat je een kaartje wel een cadautje kan noemen hoor. Zo ervaar ik het tenminste als ik een kaartje krijg.
    Een fijne avond,
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo dat zijn nog eens lekker veel cadeautjes. ik vind het ook altijd zo leuk als het mooi ingepakt is, heeft net dat extra's.inderdaad jammer voor je dochter dat het zo gelopen is. ik vind het ook altijd voor mezelf zo zielig hahahha. je hecht je toch aan ze...maar wel fijn dat ze weer bij jullie terecht kan...
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Via, via kwam ik op je prachtige blog! Leuk al die cadeautjes. Behalve de laatste... En jammer voor je dcohter dat het zo is gelopen.

    Ik ga je graag volgen!
    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zeker leuk die extra's bij een kado'tje.
    en die schaatsjes zijn ook grappig.
    wat sneu voor je dochter,fijn dat ze weer bij jullie mag wonen.

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke post..en wat leuk dat je zomaar wat krijgt he?? over de post.....zo lief de blogwereld...zo apart...ik geniet ervan....fijne avond...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooh wat schattig zeg de schaatsen!
    Lief hoor!
    Meid dat wordt toch weer even passen en meten maar fijn dat ze rustig uit elkaar zijn gegaan en hopelijk komt ze er snel overheen!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke cadeau'tjes, die mini schaatsen vind ik enig.

    Geniet ervan

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey lieverd, een volle post om te lezen, vrolijke dingen (supermooi die schaatsjes) maar ook minder vrolijk. En misschien hoort het ook bij het leven, maar toch, het is altijd even wennen voor alle partijen als het tussen twee mensen niet echt lukt zoals het gehoopt was. Met mijn broer heb ik dit ook meegemaakt en het neemt je toch wel even mee, maar achteraf zie je pas dat er ook voordelen aan verbonden zijn.
    Nu nog even sterkte en hopelijk geniet je ook een beetje van het feit dat het weer wat drukker in huis is:)
    heel veel liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk om te lezen en te bekijken, echt genieten. Nou ja, je dochter zal best verdrietig zijn maar gelukkig kan ze gewoon weer "thuis" komen na een beetje inschikken van iedereen. Hoofdzaak ze zijn aardig uit elkaar gegaan en het verdriet moet gewoon even slijten maar in jullie warme nest gaat dat vast wel lukken!! Die naaimachine is gewoon oververmoeid na die sprei en hemel boven het bed en als je een adresje voor die schitterend kaart zoekt........!!!!!!

    Liefs, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een post vol met mooie kadootjes en creaties! Jammer dat het uit is gegaan tussen je dochter en haar vriend, maar ook wel weer gezellig dat ze thuis komt wonen!

    Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke spullen allemaal, en jammer voor je dochter.
    Verwen haar maar lekker.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hi saskia,
    your blog is very beautiful.
    i love shabby & nostalgic things!!
    many greetings from austria
    margit

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gezellige post met veel leuke spulletjes en kadootjes! Die schaatjes zijn super! Erg sneu voor je dochter!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Sas,
    Wat leuk dat Elly deze voor je heeft gemaakt. Ze zijn enig. En ja suikerstrooiers vind ik geweldig mooi. Ik ben ook een prille verzamelaar, heb er nu drie in huis en twee in bestelling...
    Super mooi vind ik ze.
    Wat sneu voor je dochter, maar ze zal lekker thuis weer opgevangen worden en in de watten gelegd worden eerst, denk ik... tot het verdriet een beetje minder is in ieder geval...
    Ik wens je een mooie avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie cadeautjes; Lief de schaatsjes van Elly super mooi gemaakt!
    De strooiertjes echt mooi!
    Een kaart zelf maken is altijd een gezellig lief cadeautje toch en wat gaaf om die oude kaartjes en plaatjes erbij te krijgen als cadeautje!
    Mooie post Saskia , leuk om te lezen.Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Sas,
    Wat sneu voor je dochter en ook voor jullie, maar wat fijn, dat ze warme ouders heeft, die haar liefdevol een warm nestje geven, hetgeen ze vast gewend is.
    Wat een scattige schaatjes van die lieve Elly! Ze hangen supermooi aan het grijs. Prachtige strooiertjes, hoor! Enne...wat een goei tip: wel mee en dan lekker in het zonnetje met een scrapboekje!!!
    Ik gooi em erin, ha, ha.
    Dank voor je lieve comment,
    Jen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O Sas wat een dubbel bericht,maar wel erg jammer voor je dochter, hopelijk komt ze snel weer in een ritme..Super leuke spulletjes, strooiers (vind ze super leuk!)en zelf gemaakte cadeau, eenig. Tja en naaimachine, die kan zeker wel weer gemaakt worden, komt goed!Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een leuke posten heb je altijd, en wat zijn die schaatsjes leuk.
    maar ook je peper en zoutstelletjes zijn prachtig en je kan de goede kwaliteit er van af zien.
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke cadeautjes post!!
    Geniet van al je mooie & leuke nieuwtjes.
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas