vrijdag 18 oktober 2013

Het was echt weer voor...

Het beginnen aan een klus in huis en het afmaken van twee handwerkje.

Afgelopen weekend was het zo slecht weer dat mijn man besloot om aan een klus in huis te beginnen die al heel lang op ons lijstje stond en ik heb twee haakwerkjes afgemaakt.

Vorige week donderdag zei mijn man dat hij in het weekend wel met het opknappen van de trap wilde beginnen. 
We hadden al een tijdje een rol trapprofiel liggen en die wilde hij in gaan frezen maar daar was hij al die tijd moed voor aan het verzamelen en die had hij nu waarschijnlijk gevonden haha.
Dus ik ben de volgende dag meteen maar begonnen met het verwijderen van de trapmatten (halve maantjes) en de lijmresten (voor hij zich zou bedenken).
Op zaterdag freesde hij de gleuven in de trap, wat zoveel stof gaf dat zelfs het brandalarm afging, nou ja weten we ook weer dat die het nog doet :-)
Vervolgens schuurde hij de trap en zette hem in de grondverf en op zondag schilderde hij hem af met een mat-witte verf.
Op maandag mocht ik aan de slag en timmerde ik de profielen in de gefreesde gleuven.
Nu alleen nog een andere trapleuning en dan kunnen we deze klus ook weer afstrepen.
Maar het staat nu al heerlijk fris!
Hier zie je ook de schilderij lijst die ik in een eerdere post liet zien, ik heb helaas nog steeds niet genoeg oude lijstjes gevonden om dit project af te maken. Misschien vind ik er 3 november nog een paar als we naar Brocante in de kerk in Edam gaan.
Omdat mijn man met de trap bezig was moesten we verplicht beneden blijven en zo had ik mooi de tijd om een haakwerkje af te maken waar ik al heel lang mee bezig was.
Hij was eigenlijk bedoeld voor de pip-slaapkamer van mijn dochter maar inmiddels is ze pip-af en hebben we haar kamer grijs met wit geschilderd. Nu bewaar ik hem wel voor als ik misschien ooit een kleindochter krijg.
Het patroon is van Drops design (klik), het is geen moeilijk patroon maar het haakt niet zo snel weg als de gewone granny square vierkantjes.
Ik had hier voor mijn oudste dochter zoveel post en pakketjes liggen dat ik voor haar dit tijdschriftenmandje van zpagettigaren gehaakt heb. Kan ze in haar huisje mooi haar blaadjes in opbergen.
Omdat het patroon van het ronde gehaakte mandje dat ik een keer op mijn blog plaatste zo enorm veel keer bekeken en gepint op Pinterest is begrijp ik dat er veel vraag is naar patronen met textiel garen.
Dit patroon moet ik nog even uitwerken en dan zal ik het ook op mijn blog zetten als jullie dat leuk vinden.
Nu heb ik nog twee on afgemaakte haakwerkjes liggen waar ik me de komende dagen mee bezig ga houden en daarna mag ik van mezelf wol bestellen voor een volgend patroon...heerlijk vooruitzicht!

Fijn weekend allemaal!
Groetjes, Sas

22 opmerkingen:

  1. Wauw, jullie trap is prachtig geworden. Dit was toch wel het wachten waard want nu zal je hier écht wel van genieten.
    Ik ben helemaal weg van je plaid, wat is die mooi, ook in die prachtige kleur. Zéker bewaren voor een kleine schat in de toekomst.
    Veel haakplezier, fijn weekend, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is de trap mooi zo zeg! Maar wat een klus. Kan begrijpen dat er even moed voor verzamelt moest worden. Prachtige lijst ook. En de haakprojecten zijn echt schitterend!!! Leuk en handig die mand. Zal je dochter blij mee zijn. Heerlijk als er weer wat af is.
    Fijn weekend! Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi jullie trap zo...!liefs fijnweekend...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps wat ben ik ver achter bij je en de herfstvakantie is bijna voorbij dus dan moest ik van mezelf alle blogs hebben bij gelezen.
    Herkenbaar de punten sparen in je vorige post, bij mij verdwijnen ze ook al tientallen jaren gewoon in de blikjes in de kast toch ook eens kijken en een keertje tellen.
    Mooi je nieuwe spulletjes.
    De gehaakte sprei wauw die is echt schitterend en deze past toch ook wel als accent in een grijze kamer?
    De mand is ook super gaaf voor je dochter en dan die trap fantastisch wat een samenwerking met een schitterend resultaat!
    Geniet van een heel fijn weekend!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sas,
    Wat is jullie trap mooi geworden zeg. Die profieltjes staan super! Wat mooi subtiel zo... En dat dit allemaal in slechts een weekend gedaan is, ik vind het heel knap.
    Je grote lijst hangt heel erg mooi daar. Wat voor oude lijstjes zoek je dan? Ik heb een paar maanden geleden heel wat oude fotolijstjes via marktplaats gekocht, sommige zelfs met bol glas er in...
    Je gehaakte deken vind ik echt heel erg mooi geworden, wat een werk lijkt me dat... Ik vind de kleur ook prachtig. En dan ook nog het mandje gehaakt, je bent goed bezig geweest. Ik kan me meestal niet inhouden en koop al nieuwe wol als ik nog niet klaar ben met wat ik aan het maken ben... Zo liggen hier inmiddels al aardig wat onafgemaakte projectjes haha...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow zeg! Wat een mooi trapgat is het geworden.
    En je haakwerk is ook fraai. Zòn gehaalkt mandje staat erg gezellig.

    Fijn weekend

    liefs
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De trap is echt prachtig geworden hoor!!!
    En je haakwerk...wat een werk,maar wat is het mooi geworden!!!!

    Nou succes met je on afgemaakte klusjes...en een fijn weekend!!

    Lieve groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw die sprei die is echt GE WEL DIG!!! Ik zou er een moord voor doen als ik je dochter was haha,en roze staat toch juist prachtig bij grijs/wit?
    Ik ben mijn slaapkamer grijs/wit aan het maken en bij mij komt er zeker roze in...:O)
    Ben je er lang mee bezig geweest? het lijkt mij een hele klus!!
    Super dat je je handwerk laat zien, het inspireerd me weer!!
    Fijn weekend,
    Lieve groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met flinke tussen poses ben ik er een jaar mee bezig geweest Esther.

      Verwijderen
  9. Wauw, wat een mooie sprei is dat geworden zeg!
    Knap ook dat je zoveel haakt in zo'n korte tijd. Ik ben net begonnen met haken en wat een werk zeg.. Maar wel erg leuk! Jammer dat je dochter de sprei niet op haar kamer wil, past toch perfect bij wit en grijs.. Nou ja, je vindt er vast een mooi plekje voor!

    Trap ziet er ook super uit zeg, knap werk!

    Groetjes,
    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die trap is mooi, maar die sprei ... echt super gewoon! Geniet van je weekend, groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je trap is heel mooi geworden. Heerlijk om deze klus achter je te hebben. En het resultaat is prachtig. Ook prachtig is je gehaakte sprei! Hele mooie kleur ook.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn jullie lekker actief geweest! De trap is ook erg mooi geworden. Je sprei vind ik ook prachtig!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De gerestaureerde trap is prachtig,
    maar dat moet ik ook zeggen van je plaid.
    Zo een mooi kleur en leuk motief, super!
    Nog een fijne zondag, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat je je gerestaureerde trap prachtig Saskia.
    en je plaid ook al zo mooi.

    je bent volger van mij, maar mijn blog url is veranderd, van
    lasize.blogspot.nl naar

    http://cardsvintageandmore.blogspot.nl

    groetjes van An en ik hoop dat je mij blijft volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij hebt het er maar druk mee gehad! Jullie trap is prachtig geworden en ook de rest is supermooi!

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige trap. Ik snap wel dat dat een klus is waar je tegenaan hikt, maar nu hij af is... mooi! Je haakwerkjes zijn ook al zo geslaagd. Nog bedankt voor je tip van de Wibra. Ik heb gebeld hier, maar ze waren al op. Ik weet niet of het nu een nieuwe lading tapejes was t.o.v. de vorige keer, maar ik greep in ieder geval mis. (Mijn tape-huis is toch al vol, dus misschien maar goed ook. ;-) ) Ik heb het maar goedgemaakt met lintjes kopen, haha! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig resultaat van de trap, wat kun je daar van genieten hè als je weer iets van je lijstje kan wegstrepen. En het sprei voor je (klein-) dochter is heel mooi geworden!

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Sas..♥
    Nog bedankt voor je lieve♥ berichtje♥..;)
    En oohh wat vind ik gehaakte♥ plaid♥ mooi♥ zeg...die zie ik hier al liggen in de toekomst ..ben nu zelf ook bezig met spaggetty Haakwerkjes... voor Kerst cadeau,s..;)
    Dit patroon voor tijdschriften vind ik ook gaaf zeg..misschien iets voor mijn schoondochter met kerst♥ goeie tip!!..;))
    En je trap♥ is wow ook weer netjes..;)
    fijne week Liefs♥ Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou je trap staat er weer spik en span bij hoor, heerlijk om zo wat af te strepen van het lijstje:)
    Wat een mooi sprei is dat zeg, zo lief met die bloemetjes.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Sas, nav n haakproject op FB ben ik op je blog terecht gekomen en je mooie frisse witte trap bewondert;-) onze trap heeft ook een opknapbeurt nodig. Welke verf hebben jullie gebruikt???

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas