woensdag 2 oktober 2013

Sparen

En dan gaat het dit keer niet over het sparen van brocante spulletjes maar gewoon heel ouderwets "koffiepunten van de Douwe Egberts".

Op mijn 17e ging ik op mezelf wonen en vanaf het eerste moment ben ik koffiepunten gaan sparen. 
De eerste paar jaar bestelde ik nog wel eens theeglazen of zo met de punten maar vanaf ongeveer 1995 helemaal niets meer. 
Ik knip ze netjes uit en daarna mik ik ze in het oude Douwe Egberts blik dat nog van mijn oma is geweest.
Het blik staat hier helemaal op de bovenste plank in de keukenkast en als ik op mijn tenen sta kom ik daar nog net bij, nou en je kan er op wachten natuurlijk maar vorige week zaterdag ging dat een helemaal mis...
Mijn man had hem net iets te ver naar achter geschoven en terwijl ik op het puntje van mijn tenen stond en met één vingertopje het blik een zetje gaf donderde hij naar beneden... Met een plof belandde hij op de grond en de deksel sprong eraf...
De hele keukenvloer lag bezaaid met ruim 18 jaar aan koffie en theepuntjes...

Eerst wilde ik ze gewoon weer terug in het blik gooien maar toen bedacht ik dat ik  wel eens op de site van Douwe Egberts kon gaan kijken of er nog iets leuks voor me tussen stond.
Laten ze nou sinds kort een deel van het servies van Room Seven verkopen dat ik graag wil hebben!!!

Maar ja dan moet je toch eerst weten hoeveel punten je hebt dus toen is mijn dochter aan het sorteren geslagen, en ik heb het tellen en stapelen voor mijn rekening genomen.



















Het was even een karweitje maar uiteindelijk bleven er toch aardig wat stapeltjes over.
Voor ons zit de dichtstbijzijnde Douwe Egberts winkel in Haarlem en er bleek die zaterdag aan de rand van de stad ook nog antiek en brocante markt te zijn dus besloten we er meteen maar een gezellige middag van te maken.

Eerst bezochten we de antiek en brocante markt op de Dreef.
Vervolgens bekeken we wat kledingwinkels in het centrum, liepen over de gewone wekelijkse warenmarkt en bezochten de Douwe Egberts winkel.
De winkel annex koffie café zit overigens in een heel mooi oud pand met veel glas in lood in de voorgevel en binnen zit een prachtige glazen koepel in het dak (vergeten foto's te maken helaas).
Nadat ik mijn koffie en theepuntjes had ingeleverd kreeg ik de felbegeerde koffiemokjes en kommetjes die ik uitgezocht had mee.
Daarna wilde ik nog even naar "Verrassend goed", het sfeervolle winkeltje van Marianne in de Schagchelstraat waar ze Scandinavische woonaccessoires, mooie meubeltjes, brocante en krijtverf verkoopt.
Dit keer liep ik niet naar buiten met iets nieuws voor in huis maar met een leuk oud roze tuniekje. Marianne verkoopt namelijk ook de kleding van Jeanne d'Arc Living.
Nu draag ik hem wat stoerder met een donker blauwe skinny jeans en laarsjes maar hij staat ook heel leuk met een legging en hakjes.
Nadat we in de stad nog even op een terrasje koffie hadden gedronken reden we weer naar huis en heb ik meteen mijn nieuwe servies een plaatsje gegeven.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


20 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk dagje en goed geslaagd zou ik zo zeggen. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vroeger spaarde ik de punten ook, maar dat doe ik al jaren niet meer, het zou ook niet echt opschieten, want wij hebben de koffie uit cupjes ;-) Heel fijn dat de bus naar beneden viel, nu hadden jullie ongepland een leuke middag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat moet dat een fijne dag geweest zijn! Hier hebben we geen punten of de DE anders zou ik ze gaan sparen voor jou.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, 18 jaar sparen maar dan heb je ook iets!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sas,
    Nou zeg, dat zet me aan het denken. Ik heb ook nog een blik vol met van die punten, geen idee hoeveel het er zijn, moet ze nodig dus eens tellen. En dan ook maar eens goed op die site gaan kijken, wellicht zit er voor mij ook wat leuks bij...
    Mooi vind ik het hoor, die kommetjes en de mokken. Heel gezellig! Goed dus dat het blik naar beneden viel, want anders hadden de punten er gewoon nog in gezeten...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whaha moet wel lachen om dat verhaal met dat blikje wat een punten kwamen eruit zeg zo zie je maar wat je met lang sparen kunt kopen !
    Nee die zegeltjes zijn zo gek nog niet !
    En wat een super mooie stad is Haarlem toch !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig dagje is dat geworden en de punten zijn zeker goed besteed, staat heel gezellig zo.
    Lieve groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, aan die DE punten heb je wel een heel leuke dag overgehouden. Boffen dat er ook nog net een brocante-markt was. Maar Haarlem is sowieso een heerlijke stad. Leuk die kommetjes. Heb ook nog ergens punten liggen, toch maar eens gaan tellen...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een rijkdom is het dan toch om tot de ontdekking te komen dat er zo een prachtige serviesdelen in een blikken doos zitten :)
    Je aanwinsten zijn prachtig!
    Wat lief Sas van dat kaarsje xxx
    groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het lange sparen heeft wel wat leuks opgeleverd! Gezellig om er dan een dagje uit van te maken.

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha, grappig. Ook ik spaar al jaren en bestel steeds niets. Wie weet ooit. Maar zo te zien heeft het bij jullie geresulteerd in een super gezellige dag.

    Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja bedenk me gelijk dat ik ze ook nog heb.....maar moet een gedeelte ook nog uitknippen......sjuchtt.....maarre leuk hoor je servies........Haarlem is superr leuk kom er graag !!...fijne avond liefs van mij...x !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toevallig vorige week van mijn DE puntjes een senseo apparaat besteld, hoefde bijna niets bij te betalen! Dat is natuurlijk altijd leuk winkelen als je al jaren aan het sparen bent. Wat hebben jullie er een leuke dag van gemaakt, ziet er erg gezellig uit. Moet er nog maar eens een ritje naar Haarlem aan wagen.

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat blikje waar jij je punten in bewaard, herken ik.. staat hier ook in de kast met punten!
    Erg leuke kleding heb je gekocht!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie kommen zeg! Leuk zo en dan ook nog een heerlijk dagje Haarlem beter kan niet!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo te lezen heb je een heerlijke dag gehad. En ook nog hele leuke spullen gescoord. Leuk servies is dat he... nou kun je weer zeer nuttig punten verder sparen :-)
    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Sas..♥
    Dankjewel♥ ben er beetje stil van..het gaat momenteel heftig.. omdat ik nu overal naar toe moet ..ik probeer nu wat posten te lezen om toch even op een andere gedachten te komen..;)
    Heb hier nog heel wat DE punten liggen en toevallig ook het zelfde blikje♥ wel leuk..;)!!
    Je bent een lieverd♥ liefs♥ van mij en knuffel Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk ....ik spaarde de punten altijd voor mijn moeder....die er dan vervolgens mee ging lopen leuren wie ze hebben wilde haha
    Maar jij hebt ze goed besteed hoor!!
    Jullie hele dag was een succes las ik al...gaaf die tuniek!!
    Liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou je hebt in iedergeval wat mooist voor je punten en een heel leuk dagje uit met prachtige aankopen ...geniet er lekker van en je servies staat superrr ...fijne week ..lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wow, wat een hoop punten en een hele klus om ze te tellen, maar je hebt er een prachtig servies aan overgehouden.
    heerlijk he zo,n dagje shoppen en thuis komen met van die heerlijke aankopen.
    je kast ziet er super uit met die prachtige kommen er ook in.
    liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas