maandag 26 juli 2010

Cote brocante

Toen we gisterochtend naar de Cote Brocante in Schoorl reden, belande onverwachts op een grote kofferbakmarkt.
Ondanks dat ik het daar heel leuk vond, zijn kofferbakmarkten niet echt voor mij weg gelegd. De verkopers zijn doorgewinterde handelaren, die graag de hoofdprijs voor hun waar willen hebben en vaak ook niet erg bereid zijn om in prijs te zakken. Maar ik vond even goed nog wat leuke dingetjes. Een Bulgaarse spuitfles, een verzilverd peper en zout stelletje, een schattig kruisje, en voor bij mijn verzameling nog wat verzilverde vorkjes. De spiegel kochten we ergens anders maar dat vertel ik straks.

Daarna gingen we alsnog naar de Cote Brocante en die viel een beetje tegen. Het leek meer op een tuinfeestje met 6 party tenten.
Alle vrienden en kennissen van de verkopers waren ook gezellig mee gekomen denk ik, die zaten namelijk koffie of wijn te drinken tussen de brocante spulletjes onder de party tenten. Af en toe moest je vragen of je er alsjeblieft even bij mocht om goed te kunnen kijken. Alles wat ik leuk vond was niet te koop, maar stond er voor de aankleding (mooi tafelkleed, krukje) en de rest was zo hoog ge prijst dat ik het vermoeden heb dat de verkoper het artikel zelf nog veel te leuk vond om het kwijt te willen en daarom maar zoveel vroeg dat niemand het zou kopen.
Hierna reden we even naar huis om te lunchen en daarna gingen we nog even naar het rommelparadijs om die spiegel (die ook op de foto staat) voor mijn dochters kamer te kopen.
Mijn man en dochter waren vorige week al met z'n tweeën op de fiets naar het rommelparadijs geweest, en wilde even mijn goedkeuring voor ze hem zouden kopen. Hij moet alleen nog wel even wit geschilderd worden.
Thuis nog even snel koffie gedronken en daarna een voorzichtig beginnetje gemaakt aan de zolderkamer voor mijn dochters.
Wat er eigenlijk op neer komt dat mijn man begonnen is met het behang er af te halen en dat ik behang, kussentjes en een dekbedovertrek bestel en ook nog even een lamp en een kastje koop.

Morgen middag wordt ons nieuwe bed gebracht (yes,yes,yes) dus morgen ochtend gaan we onze slaapkamer even ontruimen. Ik heb er zin in haha.
Fijne week!

8 opmerkingen:

  1. je hebt toch nog leuk spulletjes weten te kopen.
    Jammer hè...dat ze dan de hoofdprijs vragen.
    Wa zal jij morgen lekker slapen in je nieuwe bed!!
    Morgen toch wel ff een fotootje hè!!!!
    Sterkte met het behangen...gelukkig is het niet zo warm nu.

    lieve groet Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het tegenviel maar je hebt toch nog leuke aankopen gedaan hoor! Ik ben gek op spuitflessen en deze vind ik ook helemaal geweldig!

    Succes met klussen en voor vanavond...slaap lekker!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen,

    jammer dat het even tegenviel...en altijd vervelend voor ons als de verkoper niet een beetje mee wil geven en wil zakken in prijs.

    Mooie spuitfles en spiegel!

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij ons betaal je zelfs in een 2e ronde zaak inmiddels de hoofdprijs. Vroeguh ging het nog weg voor wat kwartjes of guldens. Nu vragen ze de debielste prijzen voor de grootste zooi.
    Vind de spiegel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je weer schitterende spullentjes gescoord Saskia.
    Echt om te kwijlen.
    veel plezier ermee.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Saskia, ik vind het een enorm compliment dat je mijn voortuinfoto's hebt opgeslagen. Wat een gezellige blog heb je, op de een of andere manier heb ik je gemist. Maar nu ga ik je volgen hoor. Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij waren zondag even naar de kofferbakmarkt in Hoorn, maar het is inderdaad niet echt leuk meer er zitten veelste veel handelaren tussen. Je vorige posten waren gezellig om te lezen mooie spullen heb ook weer verzameld. Heb je weleens bij de action gekeken voor lampjes voor in je kroonluchter daar zag ik v/d week van zulke kaars/lampjes liggen ze hadden wel een kleine fitting en waren van doorzichtig glas. Fijne vakantie nog verder. Groeten Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gave spullen,jammer he dat sommige de hoofdprijs willen,in Gouda zit ook een 2e hands zaak,nou dat is echt niet grappig,dat is gewoon een oplichter,bah,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas