donderdag 13 oktober 2011

Mooie versierde kaarsen?

Laatst zag ik op de blog van Stipje de prachtigste kaarsen voorbij komen met een link naar de blog "Les Cotrions" waar een tutorial op staat hoe je ze kan maken.
Later kwam ik op de blog van Loesje ook weer de mooiste kaarsen tegen.
Ik werd er zo enthousiast van dat ik besloot ze zelf ook te gaan maken, zo moeilijk kon het toch niet zijn...

Zo gezegd zo gedaan...
Ik printte een afbeelding op kalkpapier.
Nam een vel keukenrol.
Haalde mijn föhn van boven.
En zocht een oude kaars waar ik het op uit kon gaan proberen.

















Poging 1
Ik legde de afbeelding op de kaars
Wikkelde het keukenpapier daar weer omheen.
En begon met föhnen.

















Auw, au, au!!!
Wat wordt dat heet zeg.

Poging 2
Ski handschoen aan en weer doorgaan met föhnen.

















En het resultaat...
Geen enkele, zelfs niet een beetje.

Poging 3 
Computer weer aangezet,
Afbeelding weer opgezocht,
In word de afbeelding gespiegeld en nu maar afgedrukt op de achterkant van het kalkpapier.

















En weer föhnen. 
Uhhh let niet op de rommel op tafel, meestal als ik aan het knutselen en frutselen ben ligt er nog meer.

















Met als resultaat..........

Helemaal niets maar dan ook echt helemaal niets!
Heb toen het kaarsje maar aangestoken voor me zelf.

Weet niet wat er mis is gegaan, verkeerd papier? geen geduld? wie het weet mag het zeggen haha.

Maar goed ander onderwerp.
Er zijn ook nog dingen die wel goed gaan gelukkig.

Ik ben laatst begonnen met een herfst stitchery en ik moet zeggen dat het een zeer verslavend werkje is, als je eenmaal begint is het moeilijk om te stoppen.
Telkens een stukje van het patroon overtekenen met een verdwijnstift op de lichtbak en weer verder borduren.
Het voorbeeld is van Kathy Schmitz en heet "Harvest Home". Ik heb het patroon alleen ongeveer 50% verkleind omdat het anders een enorme lap zou worden.
Volgende week hebben we herfstvakantie en mijn dochter en ik gaan dan weer een paar dagen bij mijn vriendin in Brabant logeren maar mijn stitchje gaat zeker mee!


















Vanmorgen heb ik ook nog even een hortensia hartje gemaakt.
De hortensia's in onze tuin gaan nu zo snel achteruit door alle regen dat het nu of nooit was.
Ik moet alleen nog even een mooi plekkie zoeken om hem op te hangen.

19 opmerkingen:

  1. De kaarsen zijn bij mij op die manier ook niet gelukt hoor. Dus gewoon de foto met kalkpapier en al op de kaars laten kleven doordat het kaarsvet wat gesmolten was.
    Jouw krans is in ieder geval goed gelukt!
    groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Achhh wat sneu nou !!.....maar je hart is superrrrmooi !! liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je lekker creatief bezig zeg!
    Mmmmmmmmm, eens zien, bij mij lukten de kaarsen wel en het enige verschil is dat ik geen keukenpapier maar bakpapier er rondom draaide. Ik weet niet of dit DE oplossing is maar misschien transfereerd het de warmte beter. Je ziet er in elk geval doorheen of je kaars al smelt of niet en ze moet zo hard smelten dat het kaarsvet erronder uitloopt, dus wel even volhouden ;))
    O ja, en je kalkpapier mag maar max 75gr wegen, met een dikkere soort lukte het hier ook niet,
    hehe, wat een verhaal hè, hopelijk heb je er iets aan :)))))))))
    Veel succes,liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Saskia.
    Wat leuk he dat we allerlei leuke ideetjes zien bij andere bloggers en dan geinspireerd worden om het zelf te maken.
    Jouw idee was ook erg leuk en ik ben benieuwd hoe het dan wel moet, want lijkt me ook erg leuk.
    En rommel op je tafel.....waar? Moet je hier soms de tafel zien.
    Heerlijk toch.
    Verder vind ik je hortensiahart ook erg leuk.
    Wens je fijne dagen bij je vriendin.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HAhahah weet je je moet bakpapier nemen. ik heb trouwens gewoon print papier gebruikt. En is prima gelukt. Dus printen en bakpapier en dan fohn gebruiken
    Probeer maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb in plaats van kalkpapier tissues gebruikt en dat ging ook goed. Je moet wel de tissues goed glad op de kaars leggen. Oh ja en bakpapier in plaats van keukenpapier. We zien de resultaten van poging twee wel verschijnen.
    Groetjes van Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee.....leuk als cadeau voor de kerst....ik ga het zeker proberen. Je hortensia hart is prachtig geworden,
    Ik heb nog wel een plekje hoor ....hihih.....:p
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat je kaars niet lukte zeg! Maar wat is je hartje van hortensia geweldig geworden, en waarschijnlijk wordt hij nog leuker als ie droog is.. Laat je m dan nog eens zien?

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat hortensia hart vind ik echt mooi. Succes nog met de kaarsen.

    Misschien heb je zin om een kijkje te nemen op mijn blog: lielieshome.blogspot.com

    Groetjes,
    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig verhaal moest zo lachen omdat ik het gisteren zelf ook geprobeerd heb en ik had wel bakpapier gebruikt en inderdaad het werd zo heet dat ik ook eerst een dikke handschoen heb aangetrokken,ik dacht hoe lang moet je nou fohnen
    maar het plaatje zat erop maar de kaars zo gesmolten het was geen gezicht.

    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha,ik heb het deze week ook geprobeerd en het is mij ook niet gelukt!
    Ik heb het plaatje later maar met van die hele kleine speldjes op de kaars geprikt.
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gedoe met die kaarsen zeg! Ziet er leuk uit als het lukt dat wel!
    Jouw hortensia hartje is super, ik heb ook een poging gedaan daarvoor had nog nooit zoiets ondernomen. Enkele weken geleden toen ik nog beter vooruit kon had ik afval van hortensia en ik heb toen ook een klein hartje gemaakt. Valt nog tegen hoor als je dat nooit gedaan hebt.
    Kijk maar eens op mijn blog.
    Aan die van jouw kan het natuurlijk niet tippen maar ik ben er al blij mee.
    Ben benieuwd of je kaars met bakpapier nog gaat lukken.
    Alvast een fijn weekend,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat jammer nou!!

    Ik zag dat de dames ovenpapier gebruikt hebben en geen keukenrol! Ik denk dat het daar aan zal liggen!

    Moet ook eens op zoek naar dat kalkpapier!

    Je hart is mooi, ik hoop dat de hortensias goed indrogen. Is moeilijk dit jaar, het heeft teveel geregend!

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat jammer dat het niet lukt
    ik weet niet hoe het moet maar
    wel super mooi plaatje !!
    Fijnweekend
    liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat jammer van je kaarsen; volgende keer beter! Je hart is super gelukt! Prachtig!
    Fijn weekend en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zoveel moeite en dan nog lukt het niet; jammer, maar misschien heb je wat aan bovenstaande tips... Je hortensiahart is in ieder geval wel goed gelukt!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat jammer Saskia dat het niet gelukt is, maar misschien krijg je tips waardoor het de volgende keer wel lukt. De print zag er mooi uit.
    Wat heb je een prachtig Hortensiahart gemaakt, echt een plaatje.
    Ik wens je een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind je hortensiahartje super mooi !!!!!!!
    Het plekje waar hij nu hangt vind ik wel een heel mooi....
    Wat jammer dat je kaarsen niet zijn gelukt.......maar aanhouder wint.
    Lieve groet Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke post .
    Ja behalve dat het niet gelukt is met de kaars maar de manier hoe je het ons verteld geweldig.
    Je kunt het ook met bakpapier doen maar dat wist je inmiddels al.en met een hete lepel zo heb ik het gedaan.
    Ik hou de leper gewoon in een pitje van de kookplaat en zo stijk ik de print er op.
    in ieder geval je hartje is geweldig mooi geworden .
    Heel veel liefs Margarita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas