zondag 9 oktober 2011

Tissuebankje afgemaakt & dubbel mazzel op 1 dag

Zo, ik heb mijn vrije tijd weer goed besteed deze week.
Had het zo druk dat ik 2 dagen lang de deur bijna niet uit ben geweest.
Ik zal even vertellen wat ik allemaal gedaan heb... buiten de gewone huishoudelijk dingen dan he.

Begin augustus liet Nelleke op haar tutorialblog "Zo maak je het" zien hoe je een enorm leuk tissuebankje kan maken.
Ik begon direct heel enthousiast aan het bankje maar op een gegeven moment miste ik een kantje in de juiste breedte en vlak daarna gingen we op vakantie en zo belande het bankje in de kast. Na onze vakantie had ik wel al een kantje gekocht maar kwam ik er nog steeds niet aan toe om het bankje af te maken.

Afgelopen week toen ik de kast aan het opruimen was kwam ik het bankje weer tegen en ben ik direct verder gegaan.
Ik moest alleen het kantje nog vastnaaien en een kussentje maken, uiteindelijk bleek ik met een halfuurtje klaar te zijn.
Mijn antieke popje was ook blij dat ze eindelijk zacht kon zitten, nu wenst ze alleen nog schone kleren en ik kan haar niet helemaal ongelijk geven.
Op dit moment zit er dus een naakt poppetje op het bankje. en liggen haar kleren in de Biotex. 
 
Bij de Hema kocht ik in de opruiming twee kale hoedendozen in een craft kleur en nou ik toch met kantjes bezig was heb ik de dozen maar meteen met muurverf geschilderd en opgepimt.
Ze komen in mijn hobbykamer te staan zodat ik er weer andere kantjes en bandjes in op kan bergen.


Zo waren ze...
Niet echt gezellig van kleur. 

Gister had ik 2x mazzel op 1 dag.
Vorig weekend kreeg ik een folder in de brievenbus van een voor mij onbekende meubelwinkel in Wormerveer.
In die folder stond een bank in de juiste breedte en in de juiste kleur en dan ook nog eens bijna 60% afgeprijsd.
Dus wij gisterochtend heen en ja hoor hij stond er nog! Eerst even uitgebreid er op gezeten, gehangen en er ook nog even op gelegen. Ik moet mezelf er tenslotte van overtuigen dat dit DE bank is.
Hij lijkt kwa model een beetje op de Ektorp van Ikea maar dan van een ongetwijfeld betere kwaliteit.
Nou bleek dit exemplaar de laatste te zijn... kregen we ook nog eens 100 euro extra korting!
We laten hem nu eerst impregneren, zodat de stof water en vuilafstotend wordt en dan wordt hij 26 oktober bij ons thuis gebracht.

Deze meubelzaak bleek ook nog een hele grote beddenafdeling te hebben, nou was ik niet opzoek naar een nieuw bed maar misschien kan iemand zich mijn dekbedovertrekkenfrustratiepost van vorig jaar nog herinneren? (klik, klik). Ik heb toen de leverancier gebeld om te vragen of ze mij nog aan een exemplaar konden helpen maar helaas werd hij niet meer gemaakt. Daarna heb ik zo'n acht web-winkels afgebeld om te vragen of ze hem nog op voor hadden liggen maar helaas.
Sindsdien sla ik geen beddenafdeling meer over om te checken of ze het desbetreffende dekbedovertrek misschien heel per ongeluk nog hebben liggen.
En dit keer had ik geluk hij stond daar nog ergens helemaal achter in een kast verscholen, het maakte me niet eens meer uit wat hij moest kosten, deze was voor mij haha.
Thuis heb ik hem meteen (ongestreken) op bed gegooid.

Dit is waar ik nou voor viel...
De kleur wit en de gekantkloste en geborduurde bloemen.

Ze doen me zo aan de kussenslopen van mijn oma denken en met die herinnering sliep ik heerlijk vannacht. 
En bij thuiskomst gistermiddag bleek ook nog mijn bestellen bezorgd te zijn.
Voor op mijn waskast miste ik nog een grotere lampetset en die vond ik weer in de web-winkel van Nicole ( de nostalgische nonnevot) 

Hij is van "Delft, Holland" en ik vind de bewerkte randjes zo mooi!

Nou vergeet ik bijna om te vertellen waar ik het nou zo druk mee had deze week...
Ik ben een virtueel winkeltje begonnen op marktplaats, ik kocht er altijd wel spullen maar ik had nog nooit spullen verkocht via marktplaats, en ik vind dit leuk!
Spullen bij elkaar zoeken, foto's maken en daarna plaatsen.
Inmiddels hebben er al een aantal spullen ons huis verlaten maar er blijft nog genoeg over, dus mocht je een kijkje willen nemen... (klik, klik)

25 opmerkingen:

  1. Wat een geluk zeg met die bank. En die hoedendozen zijn ook mooi geworden.

    Groetjes,
    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het bankje en de dozen zijn super mooi geworden!
    Wat een geluk had je met je bankstel en je dekbedovertrek!
    En de witte kan heb ik ook.ooit bij de kringloop gekocht,maar zonder schaal.
    Nu weet ik dus dat hij van een lampetstel is.
    Ik heb er vaak roosjes in staan.
    Groetjes gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je druk !! mooi hoor de bank en alles.....leuk die hoeden dozen......en nu gauw even in je winkeltje kijken...fijne zondag !! liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel heb je ooit! Sas, jij bent diegene die die prachtige lampetset bij De Nostalgische Nonnevod kocht!!! Ik zag ze vandaag, keek ernaar, vroeg me af, waar staat die prijs nou, en zag toen 'verkocht' erbij staan, wat jammer zei ik nog tegen mijn man aan wie ik ze al liet zien, en dan zie ik ze hier nu bij jou terug. Van toeval gesproken!
    Je bank ziet er inderdaad een stuk degelijker uit dan de ineengezakte ektorp; Ik vind die mooi maar zit er nooit goed in dus ben ik ook op zoek naar een gelijkaardig maar degelijker exemplaar. Nog niet gevonden tot nu toe! Wie weet heb ik ooit eens zoveel mazzel als jij... Het beddengoed is supermooi, bijna te mooi om in te slapen;-)
    Je dozen zijn prachtig geworden en ook het bankje.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geluk met de bank en je dekbedovertrek! Beide zijn trouwens prachtig! Je hoedendozen zijn ook erg mooi geworden! Knap gemaakt. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Saskia,

    Je hoedendozen zijn een plaatje!! En onder dat dekbed zou ik ook wel willen slapen. Ik begrijp helemaaldat je het zo graag wilde hebben!! Het is ontzettend mooi!
    Ook mijn smaak!!
    Wat zul jij lekker slapen!!

    Fijne zondag verder.

    Lieve groetjes van Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind alles mooi......maar de hoedendozen springen er voor mij echt uit. Zo ontzettend mooi geworden. Veel plezier van al je nieuwe aankopen.
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjonge wat ben jij ijverig geweest Saskia! Ik ben helemaal weg van de dozen en het bankje. Zo mooi allemaal!!!
    En wat een geluk dat je die bank en dat dekbedhoes tegenkwam.
    Kan me voorstellen dat je heerlijk geslapen hebt!
    fijne avond verder
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoii Sas,

    wat een hele mooie bank en ook qua kleur,en die hoedendozen zijn leuk opgepimpt.

    ga even bij je spulletjes kijken.
    liefs en een fijne avond
    Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is je bankje superrrr leuk gewordn met die bestempelde stof,en wat gaaf zeg dat beddengoed !!Jullie zullen lekker slapen hihihi ! Je moet maar geluk hebben , ook met die bank , je week kan niet meer stuk zo !!

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een superweek!! en wat een dekbed zeg! ooh zo mooi!!
    Je bank is helemaal super!
    Wat een mooie donkergrijze kleur zeg!
    Je lampetkan is ook een plaatje!
    Volgens mij mogen er voor jou zo nog wel 3 weken volgen! hihih
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw bezig bijtje dat je bent...druk met vanalles! Wat goed van die bank, erg leuk model vind ik dat. Staat bij ons ook nog op het lijstje! en het lampet setje staat beeldig...zag hem al op de vorige foto staan, gelukkig goed aangekomen!! Dat maakt de verzendig nog spannend! Je hoedendozen zijn een plaatje...Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is je tissuebankje prachtig geworden Saskia en ook de hoedendozen heb je heel erg mooi gepimpt.
    Heet die winkel in Wormerveer toevallig De Bongerd? Daar zijn wij gisteren ook naar toe geweest hihi. Wat een prachtige winkel is dat en wat een prachtige bank heb je gekocht.
    Nou meis ik ga even in je virtuele winkel snuffelen.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hoedendozen zijn echt prachtig geworden. Zelf heb ik ook nog een oud exemplaar boven staan (gebloemd ;)) vind dit wel een leuk idee. Heb je er met papier een nostalgische afbeelding opgemaakt? Ga nu nog even in je winkel rondkijken...

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als het geluk jou kant op komt moet je er mee dansen......
    en dat deed jij volgens mij......zo'n prachtige bank,lampetstel en je dekbedovertrek waarvan je het verlangen om het te bezitten al bijna opgegeven had!!!

    En popje zal ook blij zijn met dat schattige, popperige bankje....en schone kleertjes!!!

    Geniet van dit alles......en straks lekker slapen onder het mooie dekbed in Morpheus armen!!!

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ben jij heerlijk druk geweest!!
    Gave bank!!!!!!!!!!!
    Super mooi.....hoop dat dat impregneren nu beter is dan vroeger....ik heb dat ooit laten doen, maar dat hielp niks...het wer gewoon vuil, en kon het niet schoon maken.
    Maar ja..tijden veranderen en technieken ook...dus hopen maar dat het wel goed is.
    Maar de bank is super mooi!!

    Je hoedendozen ook...en je tissuebankje is ook een schatje!!

    Ik wens je een fijne week...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat eemn mooie bank
    super hoor !!
    Ik heb hem ook en ook
    nog de zelfde kleur !!
    Een fijne week
    liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeeeeeeeeeeeeee....wat een leuke uitgebreide post van jou..ga zo nog eens even uitgebreider kijken hoor...die dozen..wowwwww en natuurlijk ook je bankje ik vind het super geslaagd...vind je het goed als ik er een foto van in mijn album zet?

    even weer kijken bij je...

    lieve groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een gezellige lange post Saskia!
    Mooi hoor je bankje naar het model van Nelleke!
    Dat oude popje zit er gezellig op inmiddels met een schoon jurkje denk ik.
    Je sprei is ook super mooi! En dat bankje ook!
    En die lampetkan ook!! Wat een prachtige hoedendozen heb je gemaakt gewoon geverfd met super mooie plaatjes erop!!!
    En tenslotte het winkeltje op marktplaats wat heb jij een werk verzet...ga zo meteen even kijken.
    Fijne avond,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat super gelukt... het is echt een bankje om in weg te dromen... heerlijk toch als je zoveel geluk hebt... dat doet een mens goed..
    groetjes Viana

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Sas,
    wat is dat bankje leuk geworden zeg, ga ik zeker onthouden om ook eens te maken. Maar ook je grote bank mag er zijn en je dekbedovertrek vind ik ook erg mooi. Heerlijk om zo goed te kunnen slagen.
    Even nog over je vraag over de stitchery, ik gebruik witte katoen (eigenlijk restjes van een wit laken), best wel dunne stof maar ik vind dit toch fijner om op te borduren. Had eerst damast maar dit was echt te dik en niet mooi. Ik doe er nu nog niets achter maar misschien als alle stitcherie blokken aan elkaar zitten doe ik er nog een laagje witte katoen achter.
    Hopelijk kun je hier iets mee en wel even je vorderingen laten zien hoor, ben reuze benieuwd.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik vind de hoeden dozen prachtig en je kaptafel is helemaal te gek.
    erg smaakvol ingericht en helemaal mijn stijl ook

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ben je lekker bezig geweest!
    Mooie bank hoor, zijn je eetkamer stoelen al klaar, of vraag ik nu iets wat ik nog niet moest vragen......

    Super dat je het dekbed overtrek nog hebt gevonden!

    Liefs Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey saskia,

    mijn dochter studeert voor kleuterleidster en ik ben volop bezig om dingen te maken om haar klasje op te fleuren. Gezien kleutertjes nogal vaak een zakdoekje kunnen gebruiken vind ik jouw bankje superleuk; ik heb getracht om op de blog van Nelleke te gaan maar ik krihg geen toegang.
    Heb jij het patroontje nog ?
    Alvast bedankt !

    Mirke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Mirke,
    Ik hoop dat je dit nog leest, ik heb haar hele tutorial opgeslagen in een Word bestand op mijn computer staan. Zou je mij kunnen mailen sldewinter@planet.nl dan stuur ik het je toe.

    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat!
Lieve groetjes, Sas